A
drágább, vagy nehezen beszerezhető gyújtókábelek estén megoldást
jelenthet a kábel javítása, felújítása.
A német gyártók (VAG csoport, Mercedes, BMW) legtöbb
és az Opel, Fiat, Alfa Romeo néhány modelljénél rézszálas kábeleket
használnak zavarszűrős csatlakozókkal.
A kábel
szerkezete itt
Ha maga a kábel sérül (pl megrágja a nyest.
fotó) akkor a régi gyertyapipát és trafó
csatlakozót új kábelre szereljük.
Ha valamelyik csatlakozó hibásodik meg (pl megszakad az ellenállás)
akkor azt cseréljük.
A BMW eredeti gyári kábeleiről a csatlakozók nem bonthatók, ezeknél a
javítás lehetősége korlátozott.
A többiek (Ford, Opel, távol-keleti, francia, olasz,
skandináv gyártók) jellemzően "szénszálas", vagy "ellenálláshuzalos"
kábelekkel szerelték modelljeiket. Ezeknél a kábel végén préselt saru
van és erre húzzák a gyertya- trafógumit.
Szerkezete
itt
Ezek jellemzően olcsóbb kábelek. A javítás általában nem gazdaságos.
Nehezen beszerezhető változatoknál (néhány japán 16 - 24 szelepes motor
kábele) vagy ha a leszakadt sarut kell pótolni akkor természetesen
megcsináljuk.
A javított, vagy felújított kábeleket bevizsgáljuk,
így szinte 100%-os állapotú kábelt szerelhet be autójába.
A javítás költségére a munka pontos ismeretében
tudok ajánlatot adni.